Inloggen
Uw zoekresultaten

Waarom kiezen voor een vrouwelijke makelaar? De vrouw bepaalt en de man betaalt.

Geplaatst door Lindy on 19 oktober 2018
| 0

Vrouwelijke makelaar, een kans ook in deze markt. In de meeste gevallen is de vrouw degene die bepaalt of het huis gekocht wordt of niet. Voor de man zijn de kenmerken en de prijs belangrijk. Voor de vrouw zijn de soft skills van een huis het belangrijkste. Hoe is de sfeer in huis, hoe is de buurt en voel ik mij er thuis.

Beleving

Voor vrouwen zijn de cijfers zoals vierkante meterprijzen, inhoud en oppervlak minder belangrijk dan voor een man. Een vrouw wil weten of er leuke winkels in de buurt zijn. Of de buurt veilig is en of de woning licht genoeg is. Een vrouw wil over het algemeen het liefste een woning die helemaal aan haar smaak voldoet. Als makelaar en met name vrouwelijke makelaars kunnen we hierop inspelen. Funda is gericht op de man. Terwijl de meeste vrouwen het bijna als hobby zien om lekker op Funda te kijken. Funda geeft met name de kenmerken weer en wat foto’s, maar de beleving blijft achter.

Vrouwelijke makelaar

Met deze informatie kunnen wij als vrouwelijke makelaar veel. Funda is nog steeds een heel belangrijk medium. Maar dit is gericht op de behoefte van de man. Als makelaar moeten wij ervoor zorgen dat onze eigen aanmelding, zoveel mogelijk aansluit op de vrouw of ook aansluit op de zachte kenmerken en beleving van een huis. Als vrouwelijke makelaar zijn we zelf ook gevoelig voor een mooie bos bloemen, een goed vloerkleed, een frisse fruitschaal en een leuk basilicumplantje. Ik neem mijn halve huisraad mee en als het moet koop ik goede accessoires. Ik als vrouwelijke makelaar ben altijd bij de fotoshoot. Zo kijk ik of de lichtinval optimaal tot zijn recht komt, schuif met meubels en zorg voor de details. Daarnaast werk ik samen met een goede stylist. Zij is in te huren voor de styling van het huis. Op deze manier worden de kenmerken en de functies van een ruimte goed zichtbaar, maar ook de beleving van een ruimte. De mooiste details op de foto en de juiste sfeer moeten gevangen worden in de foto. Mijn aanmeldingen van de objecten zijn gericht op de beleving. Grote foto’s, de omgeving, de plannen in de buurt en gebruik van film. Alleen zo kun je een woning het allerbeste verkopen. Daarnaast is het belangrijk om wanneer het nodig is, visuals te laten maken. Zodat men de opties van de verbouwing vast in kunnen beelden.

vrouwelijke makelaar

Bezichtigingen door een vrouwelijke makelaar

Mijn oude collega’s waren altijd een beetje verbaasd hoe ik zoveel kon weten van mijn opdrachtgevers en kijkers. Door veel vragen te stellen en te luisteren geven potentiële opdrachtgevers ontzettend veel waardevolle informatie. Als jij weet wat voor een soort woning kijkers zoeken, kun je tips geven en kun je meedenken. Niet onbelangrijk tijdens een onderhandeling als je weet hoe enthousiast kijkers zijn of wat ze echt belangrijk vinden aan een huis, weet je ook wat de pijnpunten zijn. Dit kun je goed gebruiken om tot de beste deal te komen. Maar ook bij aankoopbezichtigingen is het belangrijk om goed te luisteren. En echt te luisteren. Uit al deze informatie kun jij conclusies trekken. Zo heb ik al een aantal keren een woning aangekocht die niet binnen het eerste zoekprofiel viel, maar uiteindelijk wel een droomwoning is.

Op onderzoek uit

Door jouw opdrachtgevers mee te nemen in het hele plaatje ben je als makelaar van toegevoegde waarde. Als vrouwelijke makelaar weet je de leuke traiteurs en boetiekjes te vinden. Maar weet je ook waar de leuke nieuwe hotspots zitten. Daarnaast zijn de ontwikkelingen in de wijk belangrijk. Zo kocht ik laatst een huis aan wat voor mijn zoekers perfect is. Echter, ze zochten in Wittevrouwen een mooi groot herenhuis met een open keuken, tuin en authentieke details. Dichterswijk was niet een wijk die zij leuk vonden. Samen gingen we toch kijken. We gingen naar de traiteur, dronken en aten wat bij de Beers and Barrels en liepen naar de toko. Ook had ik met Pinterest een compleet geschetst van hoe de woning kon worden met een aantal aanpassingen. Door als vrouwelijke makelaar in te spelen op de beleving kom je tot kwalitatief goede deals.

Uiteraard is dit gechargeerd, niet overal is het hetzelfde. Niet overal bepaalt de vrouw en betaalt de man. Waar het om gaat is dat voor de man de cijfers en de kenmerken moeten kloppen en voor de vrouwen vooral het gevoel. Ik denk dat vrouwelijke makelaars een streepje voor hebben. Ze zijn op de hoogte van de cijfers, maar weten ook de emotionele aspecten op waarde te schatten. Ben jij benieuwd wat ik als vrouwelijke makelaar voor je kan doen? Bel of mail dan: 0640606437 of info@gustocasa.nl

 

Wat vind je ervan?

Jouw e-mailadres zal niet gepubliceerd worden

  • Zoek een koper

    € 0 tot € 3.000.000