, De Amsterdamsestraatweg wordt steeds hipper, Makelaar in Utrecht

De Amsterdamsestraatweg wordt steeds hipper

Leuk! Vorige week schreven wij een artikel over wat mis je op de Amsterdamsestraatweg. Toevallig reageerde iemand erop die een pand vrij had met een horecavergunning tot de late uurtjes!. Leuke reacties van wat mensen graag zouden zien. Een oester/visbar, wijnbar, cava & pinchosbar. Lekker de vrijdagmiddagborrel met happen en blijven hangen. Daar zitten we op te wachten. Ook een boekwinkel en een kledingwinkel kwamen voorbij.

De bewoners veranderen

Op dit moment ligt de gemiddelde transactieprijs op € 5.000,– per m2. De prijs in de wijk is met 14,8% gestegen. Wij hebben veel woningen zelfs al voor ca. € 6.000,– per m2 verkocht. In de afgelopen 3 maanden zijn er 39 tussenwoningen verkocht, 13 hoekwoningen, 24 appartementen tot 80 m2 en 13 appartement groter dan 80 m2. Daarvan is gemiddeld 80% boven de vraagprijs verkocht. Op dit moment is 56% van de woningen rondom de Amsterdamsestraatweg een koopwoning. Dat zijn 7.985 woningen totaal. De meeste woningen zijn gebouwd tussen 1900 en 1944, maar liefst 56%. Het gemiddelde huishouden is 1,7 personen groot en tussen de 25 en 45 jaar oud, maar liefst 41,6%. Nog interessanter om te weten: maar liefst 66% is hoogopgeleid in deze wijk. In heel Utrecht is 61% hoogopgeleid. De groep tussen de 25 en 45 jaar oud in heel Utrecht is ca. 39,96%. Je kunt dus stellen dat de wijk niet meer onderaan bungelt, maar jong is en hoog opgeleid. Dat zegt ook veel over het wensen en bestedingspatroon.

Verbazingwekkend?

Waarom in godsvredesnaam als de doelgroep er is, komen er dan zo weinig leuke ondernemers? We hebben echt hele leuke ondernemers: Familie van Rijk, The Food Club, &Meer, Brandstof, Satriales, Winkel vol Winkeltjes & De Straatweg. Maar waar blijft de rest? Kapsalons, kababzaken, belwinkels genoeg. Mag ik even shockeren? De helft is natuurlijk om het geld wit te wassen. Maar dat mogen we niet zeggen. Er ligt hier een hele grote kans voor leuke bedrijven. De Nagtegaalstraat en de Burgemeester Reigerstraat heeft misschien wel 6 bakkers, twee slagers, 4 traiteurs, een mooie schoenenwinkel, leuke kledingwinkels. Maar is die doelgroep niet langzaam aan het verschuiven? JA!!! Ik stoot heel veel collega ondernemers op de Straatweg nu waarschijnlijk verschrikkelijk tegen het zere been. Dat wil ik niet maar kom op jongens wordt wakker! We moeten ons verenigingen. We moeten ons aanpassen aan de doelgroep en meebewegen met de behoeften.

Ontwikkelingen

Wij hebben goed contact met Inge Nix van IXIN. Zij is de vastgoedmanager van de Straatweg. Ik had een pittig gesprek met haar. We zitten best op een lijn. Maar ze heeft een andere rol. Ze gaf aan dat veel ondernemers het lastig hebben op de Straatweg en dat de marketing blijft liggen door het budget. Niet iedereen kan zich verenigen om samen de marketing voor de Straatweg aan te pakken. Ik ben dol op marketing. Kennen jullie Ryan Serhant? Een makelaar en marketinggoeroe uit New York. Wijken die niet populair zijn, hij gooit er rustig een paar miljoen tegen aan om de wijk op de kaart te zetten. Stickers op de stoep. Hij bedenkt de naam voor de wijk! Echt, mijn handen jeuken om dit te doen voor de Straatweg. Want man, wat een potentie en man wat is het al leuk! Wij kwamen zelf vanuit de Vogelenbuurt wonen in de Bremstraat. Het idee was een opkomende buurt, klussen, wonen, geld maken en terug naar de oostkant. Maar wat hebben wij het naar ons zin. Het huisje was wat te klein en we wilden dolgraag een grote tuin. Dus zijn verhuist, maar wel in de wijk gebleven. We hadden allebei zo het gevoel dat we spijt zouden krijgen als we terug zouden verhuizen naar de Oostkant.

Wisselspoor & Cartesiusdriehoek

Er komen hier namelijk maar liefst 2 nieuwbouwwijken. Moet je nagaan wat dat gaat doen met de samenstelling en de behoeften van de wijk. HALLO ondernemers, waar zijn jullie? Dat is toch een mega kans om je hier te vestigen. En je hoeft niet eens te wachten tot je doelgroep hier komt. Hij is er al, hij wordt alleen nog een beetje groter. Waar is de Spaghetteria om in dit gat te springen? Waar is Mama Kelly of de jongens achter Ruby & Rose & The Street Food Club? De mannen achter Stan & Co of achter De Markt? Er zijn zoveel leuke initiatieven waar ruimte voor is. Leuke concept stores, delicatessenzaken of dienstverleners.

Verbinden?

Lieve ondernemers, wie staat er nou dichterbij de doelgroep dan de makelaar in de wijk? Wil jij weten wat de behoefte is? Wil jij als ondernemer een podium op onze website? Leuk! Graag! Ik geef je graag een podium. Want weetje waarom ik voor mezelf ben begonnen? Ik wil mensen helpen. Creatief zijn! Kansen zien, analyseren en samen tot mooie ideeën komen. Dus ben jij ondernemer op de Straatweg? Zullen we samenwerken? Zo maken we de Straatweg samen nog leuker! Geen budget? Geen probleem, ik ben best bereid om te delen. Maken jullie dan ook een beetje reclame voor ons? Mooie foto’s nodig van de Straatweg, zodat die grijze, beton foto’s niet alle artikelen over de Straatweg domineren? Ik wil best aan onze fotograaf vragen of wij zijn foto’s mogen gebruiken!

Sparren?

Wil jij met ons sparren of de mogelijkheden op de Straatweg? Wij willen hier graag samen met je over nadenken. Want wij maken onze wijk graag nog leuker!

Enthousiast geworden?!

Denk jij deze positieve energie kunnen wij goed gebruiken bij de verkoop van onze woning in de wijk! Nog leuker, dat is tenslotte onze corebusiness. De ontwikkelingen, plannen en alle kennis van de wijk zorgen ervoor dat wij jouw woning goed verkopen. Menig record staat op onze naam in de wijk!