Makelaar met marketingskills
Als makelaar ben je psycholoog, salesman, analyst en marketeer. Alleen als je deze 4 elementen koppelt kun je goed aankopen en verkopen.
Alles draait om relevant zijn. Hierbij is data de sleutel tot succes!
Makelaar met marketingskills
Als makelaar in 2023 is naast marktkennis het ook van belang dat je marketingkennis hebt.
Alleen dan kun je een woning optimaal verkopen of aankopen. Alle data die wij verzamelen als makelaars is zeer waardevolle informatie voor de volgende dienstverlening. Iedereen die op jouw sociale media of website rondkijkt geeft jouw informatie die je optimaal kunt inzetten in jouw verkoop- & aankoopstrategie.
Je moet een killer marketingstrategie bouwen voor iedere opdracht. Publiek opbouwen, vasthouden en kapitaliseren. Killing marketing gaat erom dat je de klassieke manier van ‘je hebt een product en daar verzin je leuke acties voor’ moet loslaten. Je moet ervoor zorgen dat je de juiste doelgroep al in je bezit hebt door de juiste content te schrijven. Je volgt je publiek en weet daardoor feilloos hoe jij de juiste doelgroep bereikt.
Als makelaar ben je psycholoog, salesman, analyst en marketeer. Alleen als je deze 4 elementen koppelt kun je goed aankopen en verkopen.
Alles draait om relevant zijn. Hierbij is data de sleutel tot succes!
Van makelaar naar marketeer
Makelaar met marketingskills
Marketing in de makelaardij.
Ik startte in de crisis en daarbij leek een combinatie van Sales & Marketing mij een perfecte voorbereiding op de opleiding Vastgoed & Makelaardij. Ik ben nog altijd blij met deze keuze. Ik heb leren onderhandelen, geleerd om campagnes te bedenken, maar ook naar de neuromarketing gekeken. Ook kreeg ik hier vakken als economie. Door de economie en regelgeving in de gaten te houden weet je wat de gevolgen kunnen zijn van ontwikkelingen binnen de economie. Al deze aspecten zijn van belang in de makelaardij.
Een woning aanmelden op Funda, de woning plaatsen in de etalage en de eigen website: koud kunstje. Via Funda verkopen is weinig pro-actief. Dat kan anders!
Jouw woning verdient de beste presentatie met de aller beste foto’s.
Als makelaar ben je psycholoog, salesman, analyst en marketeer. Alleen als je deze 4 elementen koppelt kun je goed aankopen en verkopen.
Alles draait om relevant zijn. Hierbij is data de sleutel tot succes!
Jouw woning goed in beeld
juist in deze markt is extra zichtbaarheid belangrijks
We stellen via sociale media de hele dag door vragen aan onze doelgroep.
Zo weten wij wat onze doelgroep wil zien. Daar passen wij onze advertenties op aan. Zo blijven we relevant.
We hebben een werkboek voor jou samengesteld. Zo kun je vast aan de slag om jouw huis klaar te maken voor de verkoop.
Stappenplan
- Analyseren van de laatste transactiecijfers van referentieobjecten
- Bekijken kwartaalcijfers NVM
- Vraagscan van Fundadesk bestuderen voor de juiste vraagprijs, wat is psychologisch gezien de beste vraagprijs.
- Zachte kenmerken bekijken en inschatten wat de waarde daarvan is
Een hogere vraagprijs zorgt niet automatisch voor een hogere opbrengst. Maar ook een te lage vraagprijs wordt niet altijd volledig gecorrigeerd door de markt. Het is van belang om de vraagprijs zo te bepalen dat er meer dan voldoende animo is, maar dat ook het doel bereikt wordt. Bij een te lage vraagprijs zijn er te veel mensen die willen komen kijken en niet iedereen kan betalen wat jij voor ogen hebt. Het is hierbij van belang dat deze informatie tegen elkaar afgewogen wordt.
- Hoe oud is jouw doelgroep
- Waar woont jouw doelgroep nu?
- Wat zijn de wensen van jouw doelgroep?
Op basis van deze gegevens weet je wat je moet tonen per doelgroep en kun je verschillende advertenties inrichten op basis van remarketing, geografische kenmerken en interesses.
- Perfecte foto’s van het huis & wijk
- Plattegronden en een meetrapport met vlakke tekening
- Video van de wijk
- Informatie over de wijk & ontwikkelingen
En niet onbelangrijk zorg voor een perfect gestylde woning. Met de focus op de meubels op de juiste plek en goed opruimen.
Doordat we bij iedere woning goed monitoren en een Facebookpixel hanteren kunnen we gebruik maken van remarketing & geomarketing. We tonen verschillende advertenties aan verschillende doelgroepen.
Daarnaast schrijven we blogs. In deze blogs geven we vast relevante informatie die de mening van potentiële kopers zouden kunnen beïnvloeden. Bijvoorbeeld over hotspots in de buurt. Maar ook vragen waarvan we verwachten dat potentiële kopers die zullen hebben. Bijvoorbeeld hoe zit het met erfpacht.
Ook adverteren we in sommige gevallen via INDEBUURT. Dit forum heeft een groot netwerk en wordt gezien als autoriteit.
Daarnaast kijken we per woning of er andere kanalen zinvol zijn. Bijvoorbeeld Google Ad Displays of ondernemers in de buurt die de woning kunnen promoten.
Wij vragen altijd of een koper met een aankoopmakelaar komt. Komt een kandidaat met een aankoopmakelaar, dan is het een serieuze partij. Daarnaast is het ook van belang om te weten of iemand alleen komt, terwijl hij of zij wel een partner heeft. Dit is een minder handige partij. Hierdoor proberen we altijd te kijken of er een andere bezichtigingsmogelijkheid te realiseren is. Door meer informatie in te winnen kunnen we gerichtere informatie geven tijdens de bezichtigingen of kunnen we alvast relevante informatie toe sturen
Zorg ervoor dat jouw woning lekker ruikt. Geen etensluchtjes, wierook of geuren van dieren. Lekkere geurstokjes geven een goede sfeer in huis. Een geurbrander van Lampe Berger zorgt voor een neutrale geur in huis. Dit is de investering waard. Men kan zich dan identificeren met het huis. Ook een rustig muziekje geeft mensen een huiselijk gevoel. Een gevoel van thuiskomen en thuisvoelen. Dit is een van de belangrijkste gevoelens bij het kopen van een huis.
Hoe zetten we de marketing in voor de aankoop?
Makelaar met marketingskills
ook voor de aankoop zetten wij onze marketingskills in.
We zoeken buiten de gebaande paden naar een woning. Vinden wij op basis van die data een geschikte woning voor jou? Dan betaal je daar een extra fee over. Maar hoe lekker is het als je niet met 20 man hoeft te kijken bij een woning?