Huis verkopen

, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Huis verkopen

Waarom jouw huis verkopen met Gusto Casa?

Je hebt de knoop doorgehakt: je wilt jouw huis verkopen. Maar waar moet je beginnen? Zoek een makelaar die bij je past. Jij doet dit niet iedere dag, maar wij wel!

Wij staan als een zeer deskundige en betrouwbare vriend naast jou in het gehele proces. We kennen de markt, hebben een groot netwerk, een goede relatie met collega aankoopmakelaars en volgen alle ontwikkelingen op de voet.

Het verkopen van een huis is teamwork. Samen kom je immers tot het optimale resultaat: de hoogste opbrengst en de leukste kopers.

Daarnaast is het een kwestie van maatwerk. Ieder huis is uniek. Maar de WOW-factor presenteren aan potentiële kopers is het belangrijkste. Optimaal wonen en leven in een huis is soms anders dan het optimaal presenteren van een huis voor de verkoop.

Loop je lekker door het huis? Oftewel klopt de routing? Zijn er aanpassingen in het interieur nodig, moeten er meubels weg of juist worden toegevoegd? Kleine ingrepen kunnen een groot verschil maken.

Wij adviseren jou bij het voorbereiden van de verkoop aan de hand van een stappenplan waarin we de verkoop en styling met je doornemen.

Mensen kopen geen huis, maar een thuis. Het huis moet kloppen en aanvoelen als een warme deken. Doormiddel van storytelling, de laatste data en alle feiten verkopen wij jouw huis als allerbeste.

PSYCHOLOGIE is ontzettend belangrijk bij het verkopen van een woning. Wij zullen jouw verwachtingen waar maken en hopelijk overtreffen. Waarom? Wij houden van onszelf, ons kantoor en het werk dat we doen. Wij weten dat ons vertrouwen wordt verdiend door het succes dat wij behalen.

Voor wie?

, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Huis verkopen

Jij past bij Gusto Casa ...

… als je focus ligt op een zo hoog mogelijke transactieprijs.
… als je direct antwoord wil op fiscale vragen over de verkoop van jouw woning.
… als je een makelaar wil die potentiële kopers extra enthousiast kan maken door het verhaal van jouw huis te onderbouwen met data.
… als je een makelaar wil die potentiële kopers letterlijk de wijk laat proeven bij de ondernemers in de buurt.
… als je een makelaar wil die ter plekke een taxatiewaarde kan geven aan potentiële kopers en snel kan schakelen met financiële adviseurs.
… als je een makelaar wil die kopers zich direct kan laten thuisvoelen.
… als jij het liefste stressvrij jouw huis wilt verkopen.
… als jij de allerbeste presentatie van jouw woning wenst.
… als jij gelooft dat styling net dat beetje meer kan doen voor jouw woning.
… als jouw focus ligt op een transactie met beperkte risico’s.
… als je een makelaar wil die de kopers als een ware Bob Sikkes van Kopen zonder Kijken door een woning heen kan laten kijken.

Extra zetje

, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Volledige presentatie

Wij zorgen voor de perfecte styling en nemen daar de mooiste attributen voor mee. Foto’s vanuit de beste hoek met de juiste lens. Waar zouden we zonder onze sensationele styliste Wendy en fantastische fotograaf Robert zijn? Gusto Casa zorgt voor een volledige presentatie met foto’s uit de wijk, goede blogs en de beste DUIC campagnes.

, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Beter verkopen met data

Onze verkopers krijgen een ongeëvenaarde zichtbaarheid en versterking op basis van data-analyses. We bepalen onze doelgroep nauwkeurig en weten hoe we hen kunnen bereiken. Met onze marketingkennis zijn wij in staat om de juiste kopers te bereiken die met traditionele verkooptechnieken nooit bereikt zouden worden.

, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Thuisvoelen

Een huis moet je het voelen. Een fijn muziekje, lekkernijen van plaatselijke ondernemers, een lekker geurtje in huis en ruimte voor een hapje en een drankje. De koper moet zich direct thuisvoelen en dat werkt niet met 20 mensen in de woonkamer. Wij nemen de tijd! Elly Luider geeft ons de beste tips & tricks om kijkers zich helemaal thuis te laten voelen.

Creativiteit & Flexibiliteit

, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Huis verkopen

Wij overtuigen

Hoe overtuig je in deze markt kopers dat ze, ondanks dat ze ver overbieden, toch een goede deal doen?

Figures and facts: wij geven potentiële kopers voldoende informatie mee en zorgen dat we antwoord kunnen geven op al hun vragen.

  • Wat zijn de ontwikkelingen in de buurt?

  • Wat zijn de mogelijkheden van de woning?

  • Wat zijn de laatste woningmarktcijfers?

  • Wat kan de waarde zijn na bepaalde aanpassingen?

  • Wat is de voorspelling van de marktwaarde van andere woningen in de wijk?

Lindy heeft ooit twee dames geholpen met het maken van een Prezi presentatie voor hun ouders die in een huis wilden investeren. Daarin stond aangegeven wat de potentie was van de wijk, wat de maximale huuropbrengst was en welke constructie fiscaal het meest aantrekkelijk was. In deze markt had de verkoper het uiteraard makkelijk aan anderen kunnen verkopen. Maar door de uitgebreide informatie die de ouders van deze twee dames hadden ontvangen, waren zij bereid om de hoofdprijs neer te leggen als ze er zeker van waren dat de woning niet voor hun neus weg werd gekaapt.

Blogs & Beleving

, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Ontwikkelingen in de wijk

Wij schrijven voorafgaand aan de aanmelding van een woning op onze eigen website en Funda een blog toegespitst op de wijk, buurt of nog specifieker de straat. Hierin geven we aan wat nu zo leuk is en waarom het een goede investering zal zijn.

, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Hotspots

Wat zijn de hotspots in de wijk? Wat maakt juist deze wijk zo leuk? We laten graag ondernemers aan het woord. Tijdens een bezichtiging sturen we mensen ook weleens naar een leuk kroegje of een restaurant. Om de wijk letterlijk te proeven.

, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Facts & Figures

Wij delen onze kennis graag. Cijfers over de wijk en de ontwikkelingen op de woningmarkt lichten we toe en we beantwoorden vragen van potentiële kopers zo goed mogelijk. Zo weten zij waar ze aan toe zijn.

Stapje verder

, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Huis verkopen

Een slimme combinatie van data analyse, de juiste blogs en net dat stapje extra ...

Voor de verkoop van een huis kun je kijken naar de vraagprijs en transactieprijs van woningen in de buurt. Maar dat is niet voldoende. Iedere woning is UNIEK. Wellicht is jouw perceel precies even groot als dat van de buurman en komt het woonoppervlak van jullie woningen exact overeen, maar heb jij jouw woning zo verbouwd dat er een keuken met een kookeiland is ontstaan, een lichte uitbouw of een beter gesitueerde badkamer.

Dát zijn de dingen waar wij op letten, omdat die ervoor kunnen zorgen dat een woning meer waard is dan die van de buurman. Jouw woning is uniek en verdient dus ook een unieke aanpak.

Onder andere op basis van de juiste Funda data bepalen wij strategisch de beste vraagprijs. Niet te laag en niet te hoog.

Gusto Casa betekent thuisvoelen

, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Huis verkopen

Sfeer verkoopt

Verkoopstyling is belangrijk. Ook als jouw huis al goed opgeruimd is en een aansprekend interieur heeft. Kleine veranderingen maken een groot verschil.

Opruimen is belangrijk. Om een potentiële koper een goed en neutraal beeld te geven van het huis is een blanco canvas het beste uitgangspunt. Dat wil zeggen: alle losse spullen uit het zicht, dit geldt ook voor persoonlijke items zoals foto’s, speelgoed, hobbyspullen en specifieke (religieuze) uitingen; niet te veel meubels in een kamers, vensterbanken leeg en de gordijnen open.

Loop je lekker door het huis? Oftewel klopt de routing? Zijn er aanpassingen in het interieur nodig, moeten er meubels weg of juist worden toegevoegd? Kleine verandering, groot resultaat! Wij brengen deze voor jou in kaart.

Stappenplan

  • Hoe groot is het woonoppervlak?
  • Hoeveel slaapkamers zijn er?
  • Heb ik volledig eigendom over de grond waar mijn huis op staat of zit er erfpacht op?
  • Hoe goed is mijn huis geïsoleerd?
  • Is er een buitenruimte? En hoe groot is deze?
Wordt er gebouwd, herontwikkeld of getransformeerd in jouw buurt? Wat zijn de omgevingsvisies voor jouw wijk? Ook de infrastructuur kan aangepast worden. Voor de presentatie van de woning is dit belangrijk om te weten. Utrecht is in ontwikkeling. Als makelaar in Utrecht volgen wij dit op de voet.
Is er een mogelijkheid om uit te bouwen? Kan er een verdieping op worden gezet? Of kan de indeling gewijzigd worden? Door dit goed in kaart te brengen, kun je de potentie van de woning laten zien. Joosten Ontwerpstudio maakt hiervoor de mooiste artist impressies.
 
Goed opruimen en schoonmaken klinkt voor de hand liggend, maar is heel erg belangrijk. Wij bieden hulp bij het opruimen, schoonmaken en stylen. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen. De juiste foto’s, video en plattegronden zijn van cruciaal belang. Vista View verzorgt voor ons de perfecte presentatie.
 

Er zijn meerdere manieren waarop je jouw woning onder de aandacht van potentiële kopers kunt brengen:

  • Zoek een koper op onze website
  • Adverteer via Social Media
  • Combineer verschillende kanalen
De juiste foto’s, video, plattegronden en tekst op Funda en Pararius zijn nog steeds belangrijk. Wij schrijven daarom altijd een uitgebreide tekst over de woning, de fijnste plekjes in huis en de omgeving. Ook geven we geïnteresseerden alvast leuke tips over lokale horeca of activiteiten in de buurt.
Door eerder verzamelde informatie over de ontwikkelingen in de wijk en de mogelijkheden van de woning goed te presenteren krijgen potentiële kopers inzicht in wat de woning te bieden heeft. Een specifieke informatiepagina met alle kenmerken van de woning overtuigt potentiële kopers hiervan.
 
Bij een bezichtiging moet alles zo duidelijk mogelijk zijn. Zorg daarom als verkoper voor een map met facturen, vergunningen en eventuele afspraken. Op die manier neem je zoveel mogelijk onzekerheid bij potentiële kopers weg. Het is belangrijk dat mensen de tijd krijgen om een woning te bezichtigen, maar ze mogen best weten dat er veel interesse is.
 
De juiste doelgroep bereiken. Met Social Media en Google Adwords kun je heel specifiek voor een klein bedrag de perfecte doelgroep bereiken. Zo zien ook de mensen met een latente verhuisbehoefte of mensen met net andere criteria jouw huis voorbij komen. Middels de juiste marketing bereik je meer mensen, wat voor meer bezichtigingen zorgt en uiteindelijk de beste koper.
 
Het is belangrijk om zoveel mogelijk informatie van een potentiële koper in te winnen. Zo weet jij wie de beste koper is voor jouw woning. Daarnaast is het altijd goed om jouw verkoopwensen in het achterhoofd te houden. Wat is voor jou het belangrijkste? Zijn dat de voorwaarden, de prijs, de snelheid van de verkoop of een vroege opleverdatum? Met deze wensen kunnen we samen de beste deal sluiten.
 

Jouw huis verkopen?