Huis verkopen

, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Huis verkopen:

Dat je in deze markt jouw huis goed gaat verkopen hoeven we je vast niet te vertellen. Maar het kan beter!

Als ik jouw huis verkoop zit daar een goed uitgedachte marketingstrategie achter. Wat zeggen de cijfers, hoe kunnen we de huizenzoekers laten zien wat de potentie van de woning en de buurt is en welke vraagprijs is passend bij het doel?

Jouw woning op Funda, bord op het raam en bezichtigingen inplannen dit is hoe het gaat bij de gemiddelde makelaar. Ik houd niet zo van gemiddeldes. Als marketeer denk ik dat dat ook anders kan. Op zoek naar de behoeftes van jouw doelgroep en de presentatie zo maken dat het aansluit bij de doelgroep. Dit doen wij op basis van de data van Funda & de NVM. Creativiteit en analytisch vermogen is hierbij van belang. Benieuwd hoe wij de cijfers voor ons laten werken? Wij leggen het graag uit.

 

Extra zetje

Volledige presentatie

Een perfecte styling: mocht het nodig zijn neem ik de juiste attributen voor je mee. Foto's vanuit de juiste hoek met de juiste lens. Waar zouden we zonder onze fantastische fotograaf Robert van Rooijen zijn? Foto's uit de wijk + goede blogs.

Verkopen via Social Media + Google Adwords

Social Media en Google zijn vervlochten met onze samenleving. Op basis van de juiste doelgroepbepaling en remarketing brengen wij de woning bij een grote groep geïnteresseerden in beeld. Door de juiste informatie te verspreiden overtuigen wij de juiste doelgroep.

Thuisvoelen

Je moet het voelen. Een fijn muziekje, lekkernijen van plaatselijke ondernemers, een lekker geurtje in huis. Ruimte voor een hapje en een drankje. De koper moet zich direct thuisvoelen. Dat werkt niet met 20 mensen in de woonkamer. Ik neem de tijd!

Creativiteit & Flexibiliteit

Gusto Casa betekent thuisvoelen. In Amerika geven ze al aan dat de makelaardij steeds meer gaat over data en automatiseren. De rol van de makelaar an sich zal teruggaan naar persoonlijk contact en overtuigingskracht.

Hoe overtuig je in deze markt kopers dat ze ondanks dat ze ver overbieden toch een goede deal doen?

Figures and facts: graag geef ik aan de potentiële kopers voldoende informatie mee:

  • Wat zijn de ontwikkelingen in de buurt?
  • Wat zijn de mogelijkheden van de woning?
  • Wat zijn de laatste woningmarktcijfers?
  • Wat kan de waarde zijn na bepaalde aanpassingen?
  • Wat zijn de voorspellingen van de prijzen in de wijk?

Ik hielp twee dames een keer met een Prezi presentatie voor hun ouders die in het huis wilde investeren. Daarin gaven we aan wat de potentie was van de wijk, wat de maximale huuropbrengst was en welke constructie fiscaal het meest aantrekkelijk was. In deze markt hadden we het uiteraard ook makkelijk aan andere kopers kunnen verkopen. Maar deze ouders die in het buitenland verbleven waren bereid de hoofdprijs te betalen als ze zeker waren dat de woning niet voor hun neus weg werd gekaapt.

 
, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Blogs & Beleving

Ontwikkelingen in de wijk

Wij schrijven voorafgaande aan de aanmelding op onze eigen website en Funda een blog toegespitst op de wijk, buurt of nog specifieker de straat. Hierin geven we aan wat er zo leuk gaat worden en waarom dit een goede investering is.

Hotspots

Wat zijn de hotspots in de wijk? Wat maakt juist de wijk zo leuk. We laten graag ondernemers aan het woord. Tijdens een bezichtiging sturen we mensen ook weleens naar een leuk kroegje of een restaurant. Om de wijk letterlijk te proeven.

Facts & Figures

Wij verspreiden graag de cijfers over de wijk & over de ontwikkelingen op de woningmarkt. Zo weten de kopers waar zij aan toe zijn.

Stapje verder

Een  slimme combinatie van data-analyse, de juiste blogs en net dat extra zetje tijdens de bezichtiging zorgt ervoor dat ik voor verkopers de beste deal kan sluiten. 

Je kunt kijken naar de vraagprijs en transactieprijs van woningen in de buurt. Maar dat is niet voldoende. Iedere woning is UNIEK. Wellicht is jouw perceel precies even groot als dat van de buurman en heb jij ook exact evenveel woonoppervlak. Maar jij hebt jouw woning zo verbouwd dat jij een keuken hebt met een kookeiland, een lichte uitbouw of een beter gesitueerde badkamer.

Dat zijn dingen waar ik op let, omdat die ervoor kunnen zorgen dat een woning ineens meer waard is. Jouw woning is UNIEK dus verdient ook een unieke aanpak.”

Op basis van de juiste Funda data bepalen wij strategische de beste vraagprijs. Niet te laag en niet te hoog.
, Huis verkopen, Makelaar in Utrecht

Stappenplan

  • Woonoppervlak
  • Slaapkamers
  • Eigendom of erfpacht
  • Isolatie
  • Buitenruimte
Wordt er gebouwd, herontwikkeld of getransformeerd in jouw buurt? Wat zijn de omgevingsvisies voor jouw wijk? Ook de infrastructuur kan aangepast worden.Voor de presentatie van de woning is dit belangrijk. Utrecht is in ontwikkeling. Als makelaar in Utrecht volg ik dit op de voet.
Is er een mogelijkheid om uit te bouwen? Kan er een verdieping opgezet worden? Of kan de indeling gewijzigd worden? Door dit goed in kaart te brengen kun je de potentie van de woning laten zien. Joosten Ontwerpstudio maakt hiervoor de mooiste Artist impressies.
 
Goed opruimen en goed schoonmaken klinkt voor de hand liggend maar is heel erg belangrijk. Wij bieden hulp bij het opruimen, schoonmaken en stylen. Voor informatie kunt u contact opnemen. De juiste foto’s, video en plattegronden zijn van cruciaal belang. Vista View verzorgt voor ons de perfecte presentatie.
 
  • Zoek een koper op onze website
  • Adverteer via Social Media
  • Combineer de kanalen
De juiste foto’s, film, tekst en plattegronden op Funda & Pararius zijn nog steeds belangrijk.
Door de eerder verzamelde informatie over de ontwikkelingen in de wijk en de mogelijkheden van de woning goed te presenteren krijgen potentiële woningkopers inzicht in de potentie van de woning. Een specifieke informatiepagina met alle kenmerken van de woning overtuigt potentiële kopers van de potentie.
 
Bij een bezichtiging moet alles zo duidelijk mogelijk zijn. Zorg voor een map met facturen, vergunningen en eventuele afspraken. Zo neem je zoveel mogelijk onzekerheid weg. Het is belangrijk dat mensen de tijd krijgen om een woning te bezichtigen, maar ze mogen best weten dat er veel interesse is.
 
De juiste doelgroep bereiken. Met Social Media en Google Adwords kun je heel specifiek voor een klein bedrag de perfecte doelgroep bereiken. Zo zien ook de mensen met een latente verhuisbehoefte of mensen met net andere criteria ook jouw huis. Zo bereik je meer mensen wat voor meer bezichtigingen zorgt en de beste koper.
 
Het is belangrijk om zoveel mogelijk informatie in te winnen van de mogelijke koper. Zo weet jij wie de beste koper is. Daarnaast is het altijd goed om jouw verkoopwensen in jouw achterhoofd te houden. Wat is het allerbelangrijkste, de voorwaarden, de prijs, de snelheid of de opleverdatum? Met deze wensen in jouw achterhoofd kun je de beste deal sluiten.
 

Jouw huis verkopen?